Az erőnlétem sokkal jobb, mint 20 éves koromban

//Az erőnlétem sokkal jobb, mint 20 éves koromban

Szegő Péter klubvezető:
Miután, kb. 2 és fél éve Eőry professzor klubfoglalkozásain megismertem a ‘3-1-2 Meridiántorna’ -t, rögtön megtapasztaltam a közérzetjavító hatását. Néhány hónappal ezután elvégezetem ZHU professzor oktatói tanfolyamát. A torna hatását igazán akkortól érzem, amióta minden nap gyakorlom. Azóta sokkal kiegyensúlyozottabb vagyok. Nem rendített meg pl. a munkanélküliség, sőt alkalmam lett önkéntes munkában megtanítani másoknak a tornát, amit a mai napig is jó érzéssel folytatok Dunakeszin, csodás környezetben, a Duna parton. Derékfájós voltam és a lágyéksérvemhez használt sérvkötőt egyszer elfelejtettem használni. Így jöttem rá, hogy ezen is segít a torna. Az erőnlétem sokkal jobb, mint 20 éves koromban. Pl. lihegés nélkül felszaladok a (mozgó)lépcsőkön és nemrég óta focizok a gyerekekkel az iskolában és én is meglepődtem milyen könnyen. Úgy érzem, hogy a megnövekedett szellemi frissességemet és a rugalmasságomat is ennek köszönhetem. Hatvan éves létemre (az akadémikus tudomány állása szerint le kellene épülnöm, meg mindenféle kórral együtt kéne élnem), nyugdíjasként újból elnyertem egy kinevezéses tanári állást, egy próbatanítás eredményeként. Érdekes módon, júniusban, az utolsó tanítási nap, utolsó óráján, az ‘Akupresszúra háziasszonyoknak’ foglalkozáson tanult fülmasszázzsal tudtam néhány perc alatt felfrissíteni és együttműködővé tenni a kókadt diákokat. Szükség esetén, erre azóta is időt szánok. Remélem, ezzel én is hozzájárulok az egészségügy, a társadalombiztosítás, így a gazdaság tehermentesítéséhez. Önző módon igyekszem másokkal együtt tornázni, mert jó érzés számomra, amikor reggel nyolc körül találkozunk a Duna parton és csendes, szép környezetben, a torna pozitív hatásával kezdhetjük a napot. Mostanra már odáig jutottunk, hogy nélkülem is el tudják végezni a tornát. Ezért sokat köszönhetek a társaknak, akik közül többen elküldték a tapasztalataikat:
K-né Piroska: Nyolc hónapja ismerkedtem meg Szegő Péter révén a 312 meridián tornával. Azóta naponta rendszeresen tornázom. Mostanra már úgy a napi rutinná vált, hogy hiányérzetem van, ha netán egyszer-egyszer kimarad. Jótékonyan hat a szellemi frissességemre, a fizikai aktivitásomra – jobb a vérkeringésem, könnyen mozgok, erőteljesebb vagyok – és nagyon jó hangulatjavító. Egyáltalán jobban indul a nap, ha a meridián tornával kezdem. Én is próbálom másoknak átadni az ismeretet.

V. Magdolna: Térdszalag szakadás műtét után rendszeresen végeztem a gyakorlatokat. A meridián pontok ingerlése után mindig fájdalom csökkenés volt a műtéti területen.

K. Bálintné és férje: A meridián tornát féléve kezdtük alkalmazni férjemmel együtt, egy kedves kis csapat társaságában Szegő Péter vezetésével Mindketten érezzük jobbító hatását, fittebbek és munkabíróbbak vagyunk.

B. Judit: Nekem nagyon sok energiát ad a torna, feltölt és vidámabb, frissebb leszek tőle. Úgy érzem, hogy a keringésem is javult amióta csinálom a tornát. Attila kicsit bővebben írt, amit alább küldök. Üdvözlettel: Judit és Attila
Attila: Miért jó számomra a Meridián torna? Jól esik a szabad levegőn az egyszerű meridián “tornagyakorlat”, mely abból áll, hogy a ritmikus térd-hajlításokkal egy időben egyik, majd másik tenyerünkkel végig csapkodjuk egész testünket. Kezdetben könnyűnek tűnt, aztán mire a végére értem, már kellemesen elfáradtam. Éreztem, ahogy a tapsolás alatt szinte felpezsdült a tenyeremben és a tagjaimban a vér, és a lábemelések, meg a könnyed ugrálás kisebb-nagyobb erőfeszítést és egy kis egyensúlygyakorlatot is jelentett. Nem csak úgy éreztem, mintha felfrissültem volna, hanem valóban könnyebbnek éreztem a testem, rugalmasabbnak, valóban frissebb lettem, aktívabb, és vidáman indultam neki a nordic-walking gyaloglásnak. Azért is jó ez a torna, mert a néhány alkalom után már könnyűvé váló gyakorlatokat nehezíteni tudom azzal, hogy több erőfeszítéssel, vagy kicsit gyorsabban végzem. Végül, de nem utolsó sorban az is kellemes, hogy egyszerre többen, társaságban, Dunakeszin a Duna parton például négyen-öten, néha nyolcan is meridián tornázunk, és a jó hatások ilyenformán sokszorozódnak. Látva mások jókedvét és energiáját, jómagam is vidámabb és energikusabb leszek.

T. Kata: Én fogorvosi asszisztens vagyok és nagyon fontos az állóképességem fenntartása. Hetente többször nordic-walkingozok a Dunakeszi Duna parton és nyár óta végzem a 312 meridián tornát. Jó közérzetet ad.

D. Ica: Tavasszal ismerkedtem meg a meridián tornával, amit azonnal megszerettem. Egy héten négyszer-ötször csinálom társaimmal a Duna parton, Szegő Péter irányításával. Mindig úgy érzem, hogy ez a torna remekül átmozgat minden izmomat, feltölt energiával, és jó közérzetet biztosít egész nap. Közel két éve járok ezzel a csapattal nordic walkingozni, de mióta a meridián torna is belépett az életembe, a gyaloglás is sokkal jobban megy, és nagyobb kedvvel megyek reggelente a Duna partra.

F. Erika: Kb. fél éve ismerkedtem meg a merídián tornával. Régebben is hallottam erről a tornáról egy természetgyógyász ismerősömtől és érdekelt, hol lehet megtanulni. Több éve járok nordic walkingozni, és egyik társam említette, hogy itt Dunakeszin is van lehetőség a meridián tornára. Kipróbáltam és éreztem, hogy napról napra jobban érzem magam. A torna után szinte szárnyakat kaptam, másképp végzem a napi feladatokat, lelkileg is feltöltődtem. Szerencsések vagyunk, mert a gyönyörű környezetben, a Duna parton, szabad levegőn végzett gyakorlatok még hatásosabbá teszik a tornát. Nagyon jó, hogy reggelente, a nordicozás közbe iktatva a tornát, kellemes társaságban kezdjük el a napot.

2016-12-09T10:09:57+00:002013. október 23.|